Aportacions

L’AMPA fa unes aportacions a l’intitut ERNEST LLUCH gestionades de la següent manera:

CORAL
– MONITORA DEL MENJADOR
PROJECTE D’EDUCACIÓ EMOCIONAL
TALLER DE DEBAT
– PORTAL WEB

CORAL
L’Associació cultural social L’EM i JPC és l’associació que fa totes les activitats culturals i socials als centres educatius de l’Escola de Músics i JPC. Per Jordi Farrés.

La coral de l’Institut. Inclou una classe setmanal d’una hora, els dilluns de 14 a 15 i els concerts (segurament dos al llarg del curs).

De moment hi ha un grup de 36 alumnes.

MONITORA MENJADOR
Monitora de biblioteca Marina Hernandez
Dilluns i dimarts
14 a 15 hores
Vigilància dels nois/es desprès de dinar
– Vàrem començar el primer dia d’octubre igual que les extraescolars
– Nosaltres la contractem i us facturàvem  a l’AMPA (180€/mes).
– La facturació la fèiem trimestral.
– Contracte a traves Ae Eixample(Poli)

PROJECTE EDUCACIÓ EMOCIONAL
L’associació SEER que porten a terme el projecte d’educació emocional amb els alumnes d’ESO, Esta coordinat per Oriol Julià.

El pressupost per aquest curs 17-18 seria d’uns 1800 € i que el preu és comú a tots els instituts on estan implementant el programa.

El projecte consisteix en un programa complet d’educació emocional que fem a l’hora de tutoria. L’objectiu del projecte és la millora de les competències emocionals i el clima
d’aprenentatge, i comprèn aspectes com la intel·ligència i salut emocional, l’autocontrol, la tolerància a la frustració, l’autoestima, les relacions entre iguals, els rols i les dinàmiques de grup.

A nivell curricular el projecte pretén millorar les següents competències emocionals de
l’alumnat:
– Competència per a la vida i el benestar
– Competència social
– Regulació emocional
– Competència emocional
– Autonomia emocional

El projecte integra els continguts de les activitats de prevenció de l’assetjament escolar i les de prevenció de la violència de gènere. Tots els tutors n’han fet una valoració molt positiva perquè entenem que l’educació de les emocions és vital i imprescindible i aporta un grau de qualitat important en l’educació global que donem al centre.

Es du terme a cada grup-classe a través d’un mínim de 6 sessions (hores). Són per tant: 6 hores x 17 grups-classe = 102 hores. D’aquestes 6 hores a cada grup-classe, 3 les fa un monitor i les altres 3 els tutors amb un material didàctic preparat. També es duen a terme reunions amb els equips de tutors tant abans de començar les sessions com un cop finalitzades per fer- ne la valoració.

TALLER D’ORATÒRIA I DEBAT
(Imma Morente Coordinadora d’activitats de Batxillerats).

Taller al centre perquè l’oratòria és una activitat cada vegada més valorada i potenciada tant en l’àmbit acadèmic com en el món laboral; i ho hem fet després de d’haver participat dos anys (2016 i 2017) a la Lliga de Debat de Secundària de la Xarxa Vives amb un grup d’alumnes de 1r i 2n de Batxillerat. L’any passat en concret el resultat va ser molt positiu ja que vam guanyar la fase local, i vam quedar finalistes de la final absoluta.

En aquesta fase final, la UPF va encarregar al Sergi Lostao Moré la preparació dels nostres alumnes.

Seria per subvencionar seria un taller de dues hores que es realitzaria al centre, els dimecres, de 15:00 a 17:00 h cada dues setmanes. El cost de l’activitat seria de 30€/h (nets). Aquesta formació permetria començar a treballar l’oratòria i les tècniques del debat al nostre centre, seleccionar equips d’alumnes per participar a lligues de debat (la de la Xarxa Vives com a mínim i, si és possible, també d’altres), organitzar una lligueta de debat interna…

Divendres 22 es va lliurar als alumnes de 4t d’ESO i de 1r i 2n de Batxillerat una carta
informativa sobre el tema. A hores d’ara tenim 18 alumnes apuntats, xifra que permet
treballar molt bé els continguts previstos.

Per començar l’activitat dimecres 11 d’octubre.